King The Land (2023) | Review Drama Korea

King The Land (2023) | Review Drama Korea

Title : King The Land
Director : Im Hyun Wook
Screenwriter : Choi Rom
Network : JTBC/ Netflix
Aired : 17 Jun 2023 - 6 Aug 2023
Episodes : 16
Duration : 70 minutes
Genre : Romance, Comedy
Cast : Lee Jun Ho, Im Yoo Na, Go Won Hee, Kim Ga Eun, Kim Jae Won, Ahn Se Ha, Kim Sun Young, Son Byung Ho, Kim Young Ok

SYNOPSIS:
Heir Goo Won cannot stand fake smiles. When he meets Cheon Sa Rang, her sincere smile is at the ready. The pair seek to create happy moments where they can smile brightly at each other. 

King of the Land is a VVIP business lounge, a paradise catering to wealthy hoteliers. It is owned by The King Group, with hotels, distribution companies, and an airline in its portfolio. Now Goo Won has been thrown into an inheritance tug-of-war. With his brilliant mind, innate grace, and captivating charm, he has everything but lacks common sense when dating. 

Cheon Sa Rang makes the world brighter with just her smile. She is thrilled to land a job at the King Hotel, where she had some of her happiest times as a child. She must now put those sweet memories away and mature quickly to face the frequent workplace prejudices and misunderstandings that come her way.

King The Land (2023) | Review Drama Korea

King The Land sebuah drama romantik komedi menggandingkan Yoona dan Jun Ho yang sebelum ini popular dengan drama The Red Sleeve mengisahkan Cheon Sarang yang bekerja di hotel impiannya, King Hotel.

Cheon Sarang lakonan Yoona mempunyai senyuman menawan antara faktor dia lulus dalam temuduga, daripada intern terus promote bekerja di bahagian lobi deal dengan customer sehingga berjaya dapat anugerah pekerja terbaik selepas tujuh tahun berkhidmat di situ.

Manakala Goo Won (Jun Ho), anak kepada Chairman King Hotel yang memberontak dengan bapa dan kakak tirinya. Selepas beberapa tahun tinggal di luar negara, Goo Won membuat keputusan pulang ke Korea dan bekerja di King Hotel sebagai head manager.

King The Land (2023) | Review Drama Korea

Sarang dan Goo Won pernah bertemu kerana salah faham yang berlaku ketika Sarang mula bekerja di situ. Walaupun beberapa tahun sudah berlalu Goo Won masih ingat dengan peristiwa tersebut so dia agak bitter dan suka cari pasal dengan Sarang.

Mereka mempunyai personaliti yang berbeza, Sarang seorang yang ceria murah dengan senyuman manakala Goo Won pula agak sombong dan benci dengan orang yang memberi senyuman palsu.

Goo Won mempunyai agenda tersendiri balik bekerja di hotel milik keluerganya iaitu untuk mencari ibu kandungnya. Adakah misi Goo Won akan berjaya? Dalam masa yang sama, Goo Won tersuka dengan Sarang dan Sarang pula mempunyai konflik dengan teman lelakinya. Adakah Goo Won dan Sarang akan bertemu kebahagian mereka?

King The Land (2023) | Review Drama Korea

Dua episode pertama, agak bosan sikit sebab lebih kepada pengenalan watak tapi harapnya jalan cerita bertambah menarik pada episod seterusnya. actually aku tertunggu drama ni sebab tak sabar nak tengok gandingan Yoona dan Junho, chemistry mereka berdua nampak comel sangat.

plot dan jalan cerita agak klise but well ada Yoona dan Junho kot, layan jelah sebab King The Land, drama yang romantik komedi yang ringan dan menghiburkan. 

Baca juga : 

Post a Comment

1 Comments

  1. Patut la kena judge. Hurm, pelakon dah best kenapa story time dia pulak mcm.

    ReplyDelete