Review Movie | Confidential Assignment 2 : International (2022)

Review Movie | Confidential Assignment 2 : International (2022)

Title : Confidential Assignment 2 : International
Director: Lee Seok Hoon
Screenwriter: Im Sung Soon
Release Date : 7 September 2022
Duration : 2 hour 9 minutes
Genres : Action, Thriller, Comedy
Cast : Hyun Bin, Yoo Hae Jin, Im Yoona, Daniel Henney, Jin Seon Kyu, Seo Dong Won, Lee Je Yeon, Park Hoon, Park Min Ha, Jang Young Nam, Lee Min Ji, Park Hyung Soo

SINOPSIS: 
Follows Rim Chul Ryung heading back to South Korea in pursuit of a brutal and secret criminal organization. He teams up again with Kang Jin Tae, who volunteers to work with the North Korean in order to get back on the investigation team after a mistake landed him in the cyber crime department.

Review Movie | Confidential Assignment 2 : International (2022)

Dalam Confidential Assignment 2, Im Chul Ryung (Hyun Bin) telah dihantar ke Korea Selatan untuk menangkap dan mendapatkan semula wang yang dilarikan oleh Jang Myeon Jun (Jin Seong Kyu), bekas perisik Korea Utara yang kini merupakan tokan dadah terbesar.

Im Chul Ryung bergabung kembali dengan detektif Kang Ji Tae (Yoo Hae Jin) untuk membantunya sepanjang di Korea Selatan untuk meneruskan penyiasatan mereka menjejaki Jang Myeon Jun. tapi operasi mereka terganggu apabila ejen FBI, Jack (Daniel Henney) bertegas mahu membawa Jang Myeong Jun pulang ke Amerika atas tuduhan membunuh pengawal mereka.

Mereka bertiga akhirnya bersetuju untuk bekerjasama dalam kes tersebut namun masing-masing menyembunyikan maklumat untuk kepentingan pihak mereka.

Review Movie | Confidential Assignment 2 : International (2022)

dalam filem pertama, Park Min Young (Yoona) telah jatuh hati pada Im Chul Ryung malangnya cinta dia tak dibalas. Walaupun Chul Ryung dah balik Korea Utara, Min Young masih lagi berharap pada cinta Chul Ryung.

Dalam filem kedua, Chul Ryung dah ada saingan dan rasa tergugat apabila Min Young memberi perhatian lebih kepada Jack. Adakah cinta Min Young akan dibalas oleh Chul Ryung?

Review Movie | Confidential Assignment 2 : International (2022)

durasi dua jam bagi aku agak panjang so ada plot yang aku rasa agak hambar tapi kat hujung-hujung baru rasa makin thrill dan best dengan babak aksi yang mantap. gandingan Hyun Bin, Danial Henney dan Yoo Hae Jin nampak begitu mantap ditambah pula Yoona sebagai penyeri dalam movie ni. overall, menghiburkan dengan babak aksi dan komedi yang menghiburkan

Post a Comment

2 Comments

  1. handsome betul hyun bin ada misai dan janggut tipis macam tu. Nak kena tengok ni sebab pelakon dia best2

    ReplyDelete