Review Movie | Mat Bond Malaya (2021)

Review Movie | Mat Bond Malaya (2021)

Filem : Mat Bond Malaya
Produksi : KMN Production
Pengarah : Nabil Ahmad
Penulis Skrip : Nabil Ahmad
Siaran : Astro Citra, Astro Ria
Tayangan : 
Durasi : 1 jam 28 minit
Pelakon : Naqiu, Elizabeth Tan, Azri Iskandar, Riezman Khuzaimi, Farid Azmeir, Amyza Aznan, Reza Hasbi, Datuk Ramli MS, Aziz M.Osman, Datuk Yusof Haslam, Ghaz Abu Bakar, Michael Ang, Aloy Paradoks, Syafiq Kyle, Ning Baizura, Didie Alias

Review Movie | Mat Bond Malaya (2021)

Filem Mat Bond mengisahkan Mat ingin menjadi ejen perisik di M6. Dengan bantuan ibunya, dia berjaya bekerja di M6 tetapi sebagai budak pejabat. Pada masa sama, dia mula menyukai salah seorang ejen jelita bernama Bondi. Mat telah dicabar oleh G untuk mengambil gambar bersama Bondi.


Namun, Mat tidak berjaya dan disebabkan kalah dalam pertaruhan, Mat terpaksa menjadi pembantu peribadi G dalam menguruskan bahagian penyamaran identiti. Satu hari, dunia digemparkan dengan serangan virus zombi yang disebarkan Dr Ebel. Ramai terkena virus tersebut termasuk ejen-ejen di M6 dan Bondi.

Mat tiada pilihan melainkan mencari penawar bagi menyelamatkan semua yang dijangkiti sebelum virus tersebut merebak ke seluruh dunia.

Review Movie | Mat Bond Malaya (2021)

Filem Mat Bond Malaya bertemakan risikan dan zombir dengan Mat Bond lakonan Naqiu sebagai watak utama tapi sebenarnya jalan cerita Mat Bond digerakkan oleh idea Nabil, kiranya dia buat cerita dalam cerita gitu so plot Mat Bond akan sentiasa berubah-ubah based on idea Nabil.

idea Nabil dalam filem ni sangat merapu sampai sis cannot brain dan tak tahu tang mana yang kelakar. Part yang best sikit pun bila Nabil bersembang dengan Aziz M. Osman dan Ghaz Abu Bakar. sebenarnya dia nak kritik filem melayu tapi macam kritik diri sendiri pun ada juga.  iyelah nak kritik filem melayu so cuba buat cerita yang nampak bijak sikit tapi ini..hurmm

Post a Comment

1 Comments

  1. Nabil dah jd pengarah filem...ada 3 org pengarah jd pelakon...AMO, DYH & MA...hebat..

    ReplyDelete