Jangan Ikut Aku (TV3) | Sinopsis Drama

Jangan Ikut Aku (TV3) | Sinopsis Drama

Drama : Jangan Ikut Aku
Produksi : Orangetree Production
Pengarah : Azmi Hatta
Penulis Skrip : Shida Zali, Kaseh Fatimah
Siaran : TV3
Tayangan Asal : 10 Julai 2017
Episod : 12
Pelakon : Anas Ridzuan, Ben Ladin, Syanie, Dazrin Kamarudin, Aishah Azman, Emma Maembong, Supyan Kepoh, Reen Rahim, A.Galak, Acong Sweetchild, Tash Yong

Jangan Ikut Aku (TV3) | Sinopsis Drama
Jangan Ikut Aku (TV3) | Sinopsis Drama

Sinopsis Drama Jangan Ikut Aku

Mengisahkan Akil (Anas Ridzuan) yang mula mengalami gatal-gatal badan pada waktu malam setelah pulang dari tapak perkhemahan bersama kawannya. Setelah rawatan di klinik gagal, Akil cuba berubat cara kampung dengan mendapatkan khidmat dukun terkenal, Tok Misai (A. Galak). Penyakit gatalnya hilang namun masalah lain pula yang muncul apabila Akil mula didampingi oleh makhluk halus.

Akil secara tidak sengaja menjumpai cincin Tok Misai yang menyangka diberi kepada lalu memakai cincin tersebut. Sejak hari itu, jin-jin peliharaan Tok Misai telah mengikut Akil balik ke rumah dan menganggu ketenteramannya. 

Akil mencari jalan untuk menghalau hantu-hantu tersebut dengan pelbagai cara, dalam masa yang sama Akil tidak sampai hati apabila mereka meminta bantuan Akil untuk menunaikan permintaan mereka. Apakah permintaan mereka? Berjayakah Akil menghalau hantu-hantu peliharaan Tok Misai?

Post a Comment

0 Comments