Review Telefilem | Racun Suami Jahanam (Astro Citra)

Review Telefilem | Racun Suami Jahanam (Astro Citra)

Telefilem : Racun Suami Jahanam
Produksi : Juita Viden
Pengarah : Michael Ang
Penulis Skrip : Amor Rizan
Siaran : Astro Citra 108
Tayangan : 25 Januari 2020
Pelakon : Mimi Lana, Ben Amir, Riz Amin, Scha Al-Yahya

Review Telefilem | Racun Suami Jahanam (Astro Citra)

Racun Suami Jahanam mengisahkan Suraya (Mimi Lana) seorang gadis kampung naif yang dikahwinkan dengan Hazrul (Riz Amin) atas pilihan keluarga. 

Sebelum kahwin, Suraya langsung tak kenal Hasrul. bila ada macik kepoh yang kenenkan katanya dah lama kenal Hasrul dan budak ni baik, ibu bapa Suraya setuju untuk nikahkan anak mereka. Malangnya apabila berpindah ke Kuala Lumpur, neraka yang menanti Suraya. 

Hasrul yang disangka baik itu berubah menjadi suami jahanam apabila Suraya dipaksa bekerja di bar dan melacurkan diri. tak lama kemudian, Suraya berkenalan dengan Rizal (Ben Amir).

Suraya mula percaya kata-kata cinta Rizal, ingatkan Rizal boleh mengubah hidupnya tapi sama juga macam keluar mulut buaya masuk mulut harimau.

Review Telefilem | Racun Suami Jahanam (Astro Citra)

aduh sakit hati betul tengok jantan dalam telefilem ni, memang sadis giler hidup Suraya sebab terjumpa dengan jantan macam Hasrul. yang aku geram dengan emak bapa Suraya, sanggup buang anak sebab percayakan menantu yang mengadu perangai buruk Suraya keluar malam padahal kau yang jadi bapa ayamnya.  tapi seriuslah walaupun miskin, otak jangan letak kat bawah tempurung sangat sampai bodoh-bodoh percayakan orang luar dari anak sendiri.

ada pengajaran juga dalam telefilem ini, kalau ada orang yang masuk meminang. selidik habis dulu latar belakang lelaki. mak bapak jangan senang sangat nak serah anak perempuan asal lepas tanggungjawab.

jalan cerita bertambah menarik apabila Suraya berkawan dengan Maria (Scha Al-Yahya) yang menghasut Suraya  larikan diri dari suaminya yang akhirnya Suraya tekad untuk membalas dendam pada lelaki yang menghancurkan hidupnya. plot twist yang menarik.

Baca juga : 

Post a Comment

1 Comments

  1. Sedihnya kalau nasib Suraya. Dalam real life pun ada juga perangai suami jahat macam nih..huhu

    ReplyDelete