Kisah Seram Hospital (Astro Citra) | Sinopsis Telefilem

Kisah Seram Hospital (Astro Citra) | Sinopsis Telefilem

Telefilem : Kisah Seram Hospital
Pengarah : Feroz Kader
Penulis Skrip : Amalina Yusoff, Seri Dewi, Hafeez Amin
Siaran : Astro Citra
Tayangan : 3 Oktober 2020
Pelakon : Fattah Amin, Fatin Afeefa, Shahrul Kamal, Deyana Desa, Rashidah Jaafar, Farra Zainuddin, Asyiqin Zaed, Amalina Yusof, Muhamad Solehin

Kisah Seram Hospital sebuah telefilem seram yang ditayangkan pada 3 Oktober 2020 secara eksklusif di Astro Citra di bawah arahan Feroz Kader dan skrip ditulis oleh Amalina Yusof, Seri Dewi dan Hafeez Amin.

Antara barisan pelakon dalam telemovie ini adalah Fattah Amin yang memegang watak sebagai Adam, Shahrul Kamal sebagai Faizal, Fatin Afeefa sebagai Sarah dan ramai lagi.

Kisah Seram Hospital (Astro Citra) | Sinopsis Telefilem

Sinopsis Telefilem Kisah Seram Hospital

Adam yang mengalami kemalangan telah ditempatkan di sebuah wad hospital dan kemudiannya berkenalan dengan Faizal yang juga merupakan pesakit di situ. Mereka berkongsi pelbagai kisah seram yang mereka pernah dengar. Namun kehadiran Jururawat Sarah mengubah persepsi Adam pada hantu. 

Tidak lama kemudian berlaku kejadian seram dan menakutkan kepada Adam dan Faizal. Mereka menjadi sasaran kerana hantu di wad tersebut mahu membalas dendam kepada  lelaki-lelaki yang tidak bertanggungjawab.

Baca juga :

Post a Comment

1 Comments