Review Chinese Drama | Love O2O (2016)


Title : Love O2O
Another Title : One Smile is Very Alluring
Director : Lin Yufen
Writer : Gu Man
Network : Netflix/WeTV
Aired : 22 August 2016 - 6 September 2016
Episodes : 30
Running Time : 45 minutes
Cast : Yang Yang, Zheng Shuang, Zheng Ye Cheng, Cui Hang, Niu Jun Feng, Vin Zhang


Love O2O mengisahkan Bei Wei Wei (Zheng Shuang) seorang pelajar computer science yang sangat cemerlang dalam pelajaran dan pelajar paling popular di fakultinya. selain rakan sebiliknya, tiada siapa yang tahu Wei Wei adalah hardcore gamer dan top female player dalam satu permainan game online.

manakala Xiao Nai (Yang Yang) adalah senior Wei Wei dan sangat famous dan diminati ramai pelajar perempuan termasuklah Wei Wei. Suatu hari, Xiao Nai ternampak Wei Wei main game di cyber cafe terus terjatuh hati dengan Wei Wei.


Xiao Nai mengorat Wei Wei advance sikit sebab approach dalam game. dalam permainan mereka main, ada quest yang memerlukan player berpasangan. kebetulan pula Wei Wei baru divorce dalam game tersebut terus Xiao Nai approach menggunakan username Yixiau Naihe untuk jadi husband baru Wei Wei.

waktu tu Wei Wei terus accept sebab Yixiau Naihe merupakan top player dalam game tersebut jadi peluang dia menang sangat tinggi dengan skill Yixiau Naihe.

cara mereka berdua bercinta tu sangat comel sebab bercinta dalam gametak pernah bertemu dan tahu identiti masing-masing tapi Wei Wei je yang tak tahu siapa Yixiau Naihe yang sebenarnya. Suatu Yixiao Naihe mengajak Wei Wei untuk bertemu, terkejut Wei Wei bila yang muncul di tempat pertemuan tersebut adalah Xiao Nao, senior yang dia minat.


Love O2O sebuah drama adaptasi novel dan merupakan drama paling popular pada tahu  2016. bila dah start tengok memang susah nak stop sebab jalan cerita sangat menarik dan unik bila kita dibawa ke dalam duni fantasi game mereka. ost untuk drama ni sangat best.

kalau peminat Yang Yang wajiblah tengok drama Love O2O sebab ini salah satu drama terbaik dari Yang Yang. so overall, highly recommend.

Baca juga:

Post a Comment

4 Comments

  1. Macam dah jadi satu kebiasaan gamer jatuh cinta sesama mereka. Rupanya in realiti dah kenal dah suka. Kalau dah jodoh tak kemana :)

    ReplyDelete
  2. drama ni dh lama dlm list tapi x tertengok jgk

    ReplyDelete