Review Movie | Friendzone (2019)


Title : Friend Zone
Country : Thailand
Director : Chayanop Boonprakob
Screenwriter : Pattaranat Phiboonsawat, Thodsapon Thiptinnakorn
Release Date : 14 February 2019
Duration : 2 hour
Genre : Romantic Comedy
Cast : Baifern Pimchanok , Nine Naphat, Jason Young, Ben Benjmin, Best Nathasit


Friendzone sebuah filem romantik komedi mengisahkan Palm (Nine Naphat) dan Gink (Baifern Pimchanok) yang berkawan rapat sejak sekolah lagi.

sebenarnya Palm ada perasaan pada Gink dan pernah confess secara tak sengaja dan waktu tu Gink tanya balik sayang yang macam mana. lepas tu boleh pula Palm beritahu sayang sebagai kawan. nah terus kena friendzone dengan Gink selama 10 tahun.

bila kena friendzone cuma mampu tengok Gink bercinta dengan teman lelakinya dan sekarang Gink bahagia dengan Ted (Jason Young). kesian juga dengan Palm tapi itulah lain kali kalau nak confess, confess lah betul-betul. ini tak pasal makan hati seorang diri. padan muka..haha


Palm cuba melupakan perasaannya pada Gink dengan keluar berpacaran dengan wanita lain tapi semua relationship dia tak bertahan lama sebab kekasih Palm rimas dengan perangai Palm yang lebih mengutamakan Gink dalam semua hal.

sampai satu fasa, hubungan Gink dan Ted mula dilanda masalah apabila Gink syak Ted main kayu tiga di belakangnya. waktu ini juga, Palm sanggup datang dari jauh untuk menemani Gink yang dalam kesedihan.



menariknya mengenai filem Friendzone adalah lokasi penggambaran yang shoot di beberapa negara seperti Hong Kong dan Malaysia, pandai juga diorang nak tarik penonton luar tapi mostly lebih kepada nak promote tempat menarik di Thailand seperti Krabi.

jalan ceritanya menarik juga, first half banyak komedi tapi kat tengah macam slow dan bosan sikit. tapi yang best suka tengok lakonan dan chemistry antara Palm dan Gink. so overall, masih lagi menghiburkan untuk ditonton.

Baca juga: 

Post a Comment

0 Comments