Amidst a Snowstorm of Love (2024) | Review Drama

Amidst a Snowstorm of Love (2024) | Review Drama

Title : Amidst a Snowstorm of Love
Director : Tien Jen Huang, Yu Bo
Network : Dragon TV, WeTV 
Release Date : 2 February 2024
Episodes : 30
Duration : 45 minutes
Genre : Romance
Cast : Leo Wu, Zhao Jin Mai, Wang Xing Yue, Chen Jing Ke, Ding Xiao Ying, Dong Zi Fan, Wang Run Ze, Han Dong Lin

SYNOPSIS:
Former professional snooker genius Lin Yi Yang met the popular nine-ball player Yin Guo on a rare snowstorm night. With the help of Yin Guo's cousin, they got to know each other. Lin Yi Yang was once a famous snooker genius; in a match, he unintentionally offended the judge due to the objection of penalty. He was unsatisfied with the judgment and announced his retirement directly. As a result, he quit the professional snooker. Yin Guo's appearance changed his life; he fell in love with Yin Guo.

Amidst a Snowstorm of Love (2024) | Review Drama

Kisah cinta antara Lin Yi Yang (Leo Wu) dan Yin Guo (Zhao Jin Mai) yang bertemu buat pertama kali di Finland. 

Yin Guo pergi ke sana untuk menyertai nine-ball championship dan bertolak awak sebab teman sepupunya yang menyambung pelajaran di sana. kebetulan mereka sampai cuaca buruk dengan ribut salji kemudian bertemu dengan Lin Yi Yang yang banyak membantu mereka di sana. pastu mereka pun bercinta.

Amidst a Snowstorm of Love (2024) | Review Drama

Lim Yi Yang merupakan pemain snooker professional remaja dan pernah memenangi championship. tapi biasalah darah muda, dia ada bad attitude sampai kena ban selama 3 tahun sebab tak hormat referee. akhir sekali dia buat keputusan untuk bersara dari snooker dan pergi sambung belajar di luar negara.

bila bercinta dengan Yin Guo yang juga snooker player, Yi Yang bertemu semula dengan saingan dia dulu. kiranya senior Yin Guo kebanyakan kawan-kawan Yi Yang juga. tidak lama Yi Yang membuat keputusan untuk kembali semula bermain snooker secara professional.

Amidst a Snowstorm of Love (2024) | Review Chinese Drama

Hubungan Yin Guo dan Yi Yang nampak sangat comel dan mereka berdua ada chemistry yang bagus. progress relationship agak laju juga dan tak banyak konflik dalam hubungan mereka walaupun bercinta jarak jauh. mereka juga sangat supportive dengan karier masing-masing.

Amidst a Snowstorm of Love (2024) | Review Chinese Drama

sejujurnya bagi aku drama ni agak membosankan sebab plot tak dikembangkan dengan baik dan ada beberapa episod awal tu aku rasa macam citer ni tak ada plot, tak nampak hala tuju jalan ceritanya just tunjuk hero dan heroin keluar makan, mesej pastu main snooker.  

kisahnya lebih menarik bila Yi Yang kembali aktif sebagai pro player, ada beberapa konflik yang lebih menarik berlaku selepas itu. so overall, jalan ceritanya lebih kepada romance, chemistry antara Leo Wu dan Zhao Jin Mai merupakan kekuatan utama drama ni.

Post a Comment

0 Comments