Something In The Rain (TV2) | Sinopsis Drama Korea

Something In The Rain (TV2) | Sinopsis Drama Korea

Dalam kebanyakan komuniti Asia, jika anda tidak berkahwin pada usia tertentu, ibu bapa anda menganggapnya sebagai kegagalan peribadi. Lebih-lebih lagi jika anda seorang wanita. Mereka akan berusaha untuk mendapatkan jodoh yang terbaik dan sesuai menurut pandangan mata mereka. Selain itu, bagi golongan yang dibesarkan tanpa kehadiran ibu ayah juga tidak dianggap sebagai calon yang sesuai untuk berkahwin.

Menerusia drama bersiri Korea, “Something In The Rain” yang menemui penonton mulai 3 Mac ini, setiap Isnin hingga Khamis, pukul 8.00 malam di TV2, pengarah Ahn Pan-seok mengetengahkan isu yang pastinya dekat di hati penonton dan dalam kalangan masyarakat kita.

Menampilkan gandingan pelakon utama Jung Hae‑in, Son Ye‑jin, Joo Min Kyung dan Jeong Yoo‑jin, kisah kekeluargaan dan percintaan ini bermula dengan memperkenalkan watak utama iaitu Yoon Jin Ah merupakan seorang gadis yang sudah berumur tetapi masih belum berkahwin. Kekasihnya, Lee Gyu Min meninggalkannya dengan alasan dirinya seorang yang membosankan. Rupa-rupanya Lee Gyu Min merupakan seorang ‘playboy’.

Kerana marah, Yoon Jin Ah merancang untuk memisahkan Lee Gyu Min dengan kekasih barunya dan dia berjaya. Lee Gyu Min kemudiannya cuba untuk kembali bersama dengan Yoon Jin Ah namun tidak diterima.

Perkara tersebut membuatkan Lee Gyu Min menjadi obses terhadap Yoon Jin Ah dan mula mengganggunya. Yoon Jin Ah yang bekerja sebagai Supervisor di sebuah syarikat kopi turut berdepan dengan masalah di tempat kerja.

Something In The Rain (TV2) | Sinopsis Drama Korea

Hidup Yoon Jin Ah mula berubah dengan kehadiran Seo Joon Hee yang merupakan adik kawan baiknya, Seo Kyung Soon yang baru saja pulang dari luar negara. Yoo Jin Ah telah lama mengenali Seo Joon Hee dan menganggapnya seperti adiknya sendiri. Ibu bapa Yoon Jin Ah juga turut menganggap Seo Joon Hee dan kakaknya seperti keluarga.

Walaubagaimanapun selepas pulang dari luar negara, Yoon Jin Ah mendapati Seo Joon Hee sudah banyak berubah. Dia kini lebih kacak dan matang berbanding dulu. Rupa - rupanya Seo Joon Hee juga telah lama menaruh hati kepada Yoon Jin Ah.

Maka bermulah episod cinta mereka berdua. Namun, semuanya tidak mudah. Jarak umur antara mereka menjadi halangan utama. Adakah bahagia menjadi milik mereka? ikuti kesudahannya di TV2.

Post a Comment

1 Comments

  1. Judul lain drama ni 'Pretty noona who buys me food'...ada tengok sikit, slow pace..terus drop...walaupun suka jung hae-in..

    ReplyDelete