My Lovely Liar (2023) | Review Drama Korea

My Lovely Liar (2023) | Review Drama Korea

Title : My Lovely Liar
Director : Noh Young Sub, Nam Sung Woo 
Screenwriter : Seo Jung Eun
Network : TVN
Release Date : 31 July 2023
Episodes : 16
Duration : 60 minutes
Genre : Mystery, Romance, Comedy, Supernatural
Cast : Kim So Hyun, Hwang Min Hyun, Seo Ji Hoon, Lee Si Woo, Yun Ji On, Nam Hyun Woo, Ha Jong Woo, Park Kyung Hye, Jin Kyung, Ahn Nae Sang

My Lovely Liar (2023) | Review Drama Korea

My Lovely Liar mengisahkan Mok Sol Hee (Kim So Hyun) yang mempunyai keistimewaan boleh mendengar penipuan, dia gunakan keistimewaan tersebut sebagai sumber pendapatan dan juga kariernya, Liar Hunter dengan tagline 'if I say so, then it is'.

Sol Hee buka tarot kafe dengan kawannya untuk menyelindung bisnes utamanya sebagai Liar Hunter memandangkan client dia terdiri daripada orang kaya dan VVIP yang mahu privasi. 

Pendapatan yang diraihkan Sol Hee juga sangat lumayan tapi dia lebih suka menyimpan, barang branded yang dia pakai pun bila jumpa pelanggan selebihnya hidupnya sangat sederhana dan Sol Hee juga peminat tegar pasukan bola sepak Manchester United.

My Lovely Liar (2023) | Review Drama Korea

Kim Do Ha (Hwang Min Hyun) seorang songwriter yang berjaya memenangi anugerah so ramailah penyanyi dan komposer nak bekerjasama dengannya tapi identiti Kim Do Ha sangat misteri menyebabkan ramai wartawan cuba membongkarkan identitinya.

Do Ha cuma cipta lagu untuk penyanyi terkenal Syaon (Lee Si Woo) sebab mereka dah lama berkawan dan tersebar gosip yang Syaon dan Kim Do Ha dating sebab wartawan follow Syaon dan berjaya jejak tempat tinggal Kim Do Ha.

Untuk melarikan diri dari wartawan, Jo Deuk Chan (Yun Ji On) yang merupakan CEO dan kawan baik dia suggest Kim Do Ha pergi healing di rumah miliknya.

My Lovely Liar (2023) | Review Drama Korea

Kim Do Ha selalu pakai mask bila keluar rumah sebab dia paranoid dan ada trauma dari satu insiden yang berlaku lima tahun yang lepas dan dia boleh kena serang panic attack kalau buka mask depan public.

Kebetulan pula Kim Do Ha dan Mok Sol Hee berjiran, Sol Hee macam curious giler kenapa jiran baru dia ni pakai mask setiap masa. Sehinggal suatu hari dia dapat request dari seorang client ni seorang songwriter yang cuba korek rahsia Kim Do Ha sebab bukan senang mamat ni nak jumpa orang.

Dari situlh, Mok Sol Hee dapat tahu yang jiran dia sebenarnya songwriter terkenal yang semua orang sibuk nak tahu rupa sebenar dia.

My Lovely Liar (2023) | Review Drama Korea

actually Sol Hee dan Do Ha pernah jumpa lima tahun yang lepas, bila bertemu semula Do Ha boleh ingat Sol Hee sebab tagline dia tapi Sol Hee tak ingat pertemuan tersebut.

My Lovely Liar (2023) | Review Drama Korea

Kim Do Ha dituduh membunuh orang tapi dari kes tersebut dikategorikan sebagai orang hilang sebab polis pula tiada bukti untuk menangkap Kim Do Ha. kes menyebabkan Kim Do Ha trauma nak berdepan dengan orang ramai.

overall best juga jalan ceritanya. selain kisah cinta dan heroin yang mempunyai superpower, aku lebih dengan misteri dan apa sebenarnya yang berlaku pada Kim Do Ha dalam insiden lima tahun lepas. baru tengok dua episod so boleh komen yang so far sis enjoy melayan drama ni.

Post a Comment

1 Comments

  1. Banyak yg bilang K-drama yg ini baguus 👍. Saya juga belum tonton kak. Nak tunggu tamat dulu, masih on going kan yaa? Saya memang tak suka nonton drama yg masih berjalan. Harus tunggu tamat, jadi saya bisa tahu endingnya happy atau tak 😄. Kalo tak happy, atau menggantung, confirm lah tak jadi nonton 😂

    ReplyDelete