Review Movie | Yeh Jawaani Hai Deewani (Netflix)

Review Movie | Yeh Jawaani Hai Deewani (Netflix)

Title : Yeh Jawaani Hai Deewani
Director : Ayan Mukerji
Screenwriter : Ayan Mukerji, Hussain Dalal
Network : Netflix
Release Date : 31 May 2013
Duration : 2 hour 40 minutes
Genre : Romantic, Comedy
Cast : Ranbir Kapoor, Deepika Padukone, Kalki Koechlin, Aditya Roy Kapur, Evelyn Sharma, Kunaal Roy Kapur

SYNOPSIS : 
On a trekking trip, an introvert falls for a charming ex-classmate, whose thirst for adventure drives them apart. Years later, their paths cross again.

Review Movie | Yeh Jawaani Hai Deewani (Netflix)

Mengisahkan Naina (Deepika Padukone) seorang pelajar perubatan yang life dia agak bosan sebab masanya banyak dihabiskan untuk belajar dan tiada kawan pastu emak dia pun control life dia juga.

Suatu hari, Naina bertemu dengan kawan sekolahnya, Aditi (Kalki Koechlin) yang beritahu dia akan pergi mendaki di Manali bersama kawan baiknya Kabir (Ranbir Kanpoor) dan Avi (Aditya Roy Kapur). Naina kemudiannya membuat keputusan untuk join trip tersebut.

Sepanjang percutian tersebut, Naina semakin rapat dengan Kabir dan terjatuh cinta dengan Kabir. Pada hari terakhir, Kabir beritahu dia akan sambung belajar di Amerika Syarika. So Naina terpaksa pendam perasaanya dan melupakan Kabir.

Review Movie | Yeh Jawaani Hai Deewani (Netflix)

Kabir bekerja di sana sebagai videographer untuk satu travel show terkenal yang membolehkan dia mengembara ke seluruh dunia seperti yang diimpikannya. Selepas 8 tahun, Kabir pulang sekejap ke India untuk menghadiri majlis perkahwinan Aditi selepas itu dia akan kembali semula ke Amerika sebab dapat offer untuk jadi host program tersebut.

Dalam masa beberapa hari berkampung di majlis Aditi macam-macam hal terjadi, jumpa balik Naina, konflik dengan Avi then Kabir tersedar perasaannya pada Naina. adakah Kabir akan  memilih cinta atau impiannya?

Review Movie | Yeh Jawaani Hai Deewani (Netflix)

filem ni baru keluar kat Netflix so kita layan je lah, berkurun tak follow hindustan aku tak tahu filem ni sebenarnya dah lama. jalan cerita dia ringan sahaja dan konflik pun tak berat sangat tapi biasalah hindustan, durasi jadi panjang sebab banyak lagu tapi best juga lagu dalam movie ni.

aku suka watak Naina sebab dia tak terlalu obsess nak kejar cinta dia sebab tahu Kabir ada impian untuk mengembara sekeliling dunia dan tak suka komitmen dalam relationship. sedih juga scene Kabir luahkan perasaan tapi Naina terpaksa reject sebab dia tak nak sekat impian dan kebebasan Kabir.

so pengakhirnya happy ending. overall, sis enjoy layan filem ni sebab suka tengok chemistry Ranbir dan Deepika.

Post a Comment

2 Comments