Mencari Qiblat (TV3) | Sinopsis Drama

Mencari Qiblat (TV3) | Sinopsis Drama

Drama : Mencari Qiblat
Produksi : Rashbir Media Sdn Bhd
Pengarah : Rashid Sibir
Siaran : TV3
Tayangan Asal : 25 Oktober 2018
Pelakon : Aeril Zafrel, Mona Allen, Adam Shahz, Mubarak Majid, Elisya Sandha, Zaharil Adzim, Fauziah Nawi, Azhan Rani, Noorkhiriah, Ashraf Muslim, Zamarul Hisham, Fezrul Khan, Zarul Husin, Farahdhiya, Reen Rahim, Shahzril Ahmad, Khir Rahman, Zarina Zainuddin, Dato Rahim Razali, Dato Ahmad Tarmimi Serigar, Aleza Shadan, Anne Abdullah, Zila Bakarin, Didie Alias, Arash Mohd, Ameerul Asyraf, Syaiful Bahry, Fahrin Ahmad, Elly Mazlein, Mathni Razak, Nadzmi Adhwa

Mencari Qiblat sebuah drama arahan Rashid Sibir yang mengetengahkan penceritaan yang berbeza dalam setiap episod dan menampilkan Aeril Zafrel sebagai teraju utama.

Mencari Qiblat (TV3) | Sinopsis Drama

Sinopsis Drama Mencari Qiblat

Adam merupakan anak tunggal yang terbiasa dengan kehidupan mewah sehingga dia alpa dan melanggar segala hukum-hakam kehidupan sebagai seorang umat Islam. Satu tragedi telah mengubah hidupnya.

Kemalangan jalanraya telah meragut nyawa ibu dan ayah Adam yang akhirnya telah memberi kesedaran kepada Adam yang bahawa duniawi ini hanyalah sementara dan selama ini, dia sedang hidup dalam kegelapan. 

Sejak itu, Adam cuba kembali ke pangkal jalan, dan memahami erti sebenar kehidupan ini. Mampukah Adam mencari qiblat hidupnya?

Post a Comment

0 Comments