Lorong Hidup (TV2)

Lorong Hidup (TV2)

Telefilem : Lorong Hidup
Produksi : Zaza Development & Service Sdn Bhd
Pengarah : Dato’ Zulkifli M.Osman, Ahmad Hashi
Penulis Skrip: Nizam Abdullah, Ku Aminah Ku Mat
Siaran : TV2
Tayangan : 23 Ogos 2022
Masa : Selasa | 9.00 Malam 
Pelakon : Hairi Safwan, Razali Hussain, Datuk Tuan Asmawi Tuan Omar, Farisha Irwayu, Aznah Hamid, Erry Putra, Safrizal Salehuddin, Zaini Hassan, Megat Terawis

Saksikan telefilem Lorong Hidup lakonan Hairi Safwan, Razali Hussain dan Tuan Asmawi pada 23 Ogos 2022, pukul 9.00 malam di TV2. Telefilem Lorong Hidup boleh ditonton menerusi portal rasmi RTM (rtmklik.rtm.gov.my).

Lorong Hidup (TV2)

Idea asal telefilem ini daripada Mohd Herman Roslan manakala skrip ditulis oleh Nizam Abdullah dan Ku Aminah dibawah arahan pengarah Dato Zulkifli M Osman. telefilem ini juga menampilkan barisan pelakon seperti Farisha Irwayu, Aznah Hamid, Erry Putra, Safrizal Salehuddin, Zaini Hassan, Megat Terawis dan ramai lagi.

Lorong Hidup mengisahkan seorang penulis bernama Jaafar lakonan Hairi Safwan yang suka menulis kisah masyarakat yang sentiasa melalui saat duka dan suka.

Jaafar juga bekerja sebagai buruh binaan dan sering ditindas oleh majikannya. Jaafar menyewa rumah Ghani dan tanpa pengetuan Ghani,  Syakir (Razali Hussain) telah bertindak kasar terhadap Jaafar dan orang orang.

Baca juga : 

Post a Comment

2 Comments