Review C-Drama : Love Me, Love My Voice (2023)

Love Me, Love My Voice (2023)

Title : Love Me, Love My Voice
Director : Sha Wei Qi
Network : WeTV
Release Date : 30 November 2023
Episodes : 33
Duration : 45 minutes
Genre : Romance
Cast : Tan Jian Ci, Zhou Ye, Hou Wen Yuan, Yang Xi Zi, Vincent Cao, Chen Hao Lan, Zhang Qiao Er, Lie Zhe Hui

A university student has another identity - online she is "Sheng Sheng Man" who does music for the historical genre. Although she is still a nobody, it doesn't stop her from dreaming of the day she can collaborate with her favorite voice dubbing god "Qiang Qing Ci." 

Driven by her passion, Gu Sheng who is in her senior year is diligent in composing and creating music. Meanwhile, Mo Qing Cheng is the famous voice actor known as "Qiang Qing Ci." Gu Sheng has never told anyone that her greatest wish is to be able to work with "Qiang Qing Ci," yet one day, she unexpectedly encounters his voice. Mo Qing Cheng reads a recipe out loud to her, which stirs her heartstrings.

Love Me, Love My Voice (2023)

Love Me, Love My Voice mengisahkan Gu Sheng (Zhou Ye) seorang pelajar universiti dan juga online singer menggunakan nama Sheng Sheng Man sangat suka compsose lagu.

Gu Sheng dah lama minat dengan seorang voice actor terkenal bernama Qiang Qingci sehinggalah suatu hari dia dapat peluang untuk bekerjasama dengan Qiang Qingci.

dari borak dekat chatroom sampailah wechat dan kemudiannya dapat bertentang mata, mereka semakin rapat dan jatuh cinta.

Love Me, Love My Voice (2023)

Qiang Qingci (Tan Jian Ci) sangat famous dalam bidang dubbing tapi jaranglah nak expose kat media tunjuk muka dia, identitinya kekal misteri dalam kalangan peminatnya.

Qiang Qingci nama sebenarnya adalah Mo Qingcheng yang bekerja sebagai doctor tapi sebab minat dia dalam bidang alih suara, dia buka studio dengan kawan-kawan dia. life dia sangat busy dengan kerja merawat pesakit di hospital dan buat dubbing di studio.

Perkenalan Qincheng dan Gu Sheng secara online, sembang pasal kerja pasal makanan tapi tak pernah berjumpa. bila dapat peluang bekerjasama dalam satu projek barulah mereka dapat berjumpa buat pertama kali secara rasmi dan masing-masing saling jatuh cinta.

Love Me, Love My Voice (2023)

dari segi plot dan jalan cerita, drama Love Me, Love My Voice tak strong sangat tapi tak expert yang aku enjoy dengan drama ni sebab heroin dia comel dan cara Qingcheng approach Gu Sheng nampak sangat smooth dan matang. seriusly suka sangat dengan chemistry mereka berdua ni.

antara benda lain yang buat drama ni menarik adalah vibe positif pada jalan cerita dan wataknya. supporting cast pun best kemain supportive dengan hero dan heroinya. selain kisah passion watak utama dalam bidang muzik dan dubbing, ada terselit juga pasal makanan sebab heroin suka makan dan hero pula suka masak, rajinlah mereka berkongsi resepi. kita yang tengok ni tiba-tiba craving.

so overall, drama ni sesuai untuk tontonan santai.

Baca juga :

Post a Comment

0 Comments