Cerita Tentang Kita by Dhiya Zafira | Book Review

Cerita Tentang Kita by Dhiya Zafira | Book Review

Tajuk : Cerita Tentang Kita
Penulis : Dhiya Zafira
Helaian : 646
Penerbit : Poreng Kertas Publication
Terbitan : Februari 2022

SINOPSIS:
Setiap dari kita pasti ada cerita yang kita simpan. Menjadi rahsia antara kita dan Tuhan. Sayangnya tiada rahsia yang mampu bertahan lama. Cepat atau lambat… akhirnya akan tiba jua pada insan yang tepat.

Dia kuburkan Cougar untuk mulakan hidup baharu tapi kisah silam masih terus mengejar dan mengganggu. Sama ada membunuh atau dibunuh, once and for all, titik penamat harus dinoktahkan.

Dan… si dia datang. Membawa seribu satu cerita.

Sesuatu berlaku menyebabkan haluan mereka bertemu.

Buat pertama kali, hati rasa tertawan. Jiwa terpana. Dia mula impikan bahagia.

Namun di saat syurga cuba digapai, neraka membuka pintunya. Dendam masa silam mula menjelma.

“I love you. Remember that, at least.” – Mejar Najmi Hariri

“Kisah silam kita terlalu
membebankan hingga sukar untuk kita mencari bahagia.” – Auni Sofina

Mampukah hati yang terlerai bertaut semula? Apabila kita reda pada sesuatu yang mengecewakan hati kita, percayalah ALLAH akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tidak dijangkakan.

Review Novel Cerita Tentang Kita

Mejar Najmi Hariri a.k.a Jimmy kembar kepada Afi (Jauh Kau Pergi), seorang tentera komando pergi 'bercuti' ke Pulau Langkawi dan bertemu dengan Auni Sofina. Auni tak suka tentera sebab tu dia tak suka Jimmy dari pertama kali mereka bertemu. tapi biasalah Jimmy ni kuat mengusik dan playful, lagi orang tak suka lagilah dia mengedik nak dekat sebab nak tahu kenapa Auni benci sangat dengan tentera.

first half buku ni rasa terhibur dengan kisah Jimmy dan Auni. Auni ni unpredictable betul bukan tipikal heroin yang jenis tunggu hero datang menyelamat sebab dia pandai berlawan, lasak dan tahu nak protect dirinya, macam manalah abang komando tak tertarik dengan dia.

aku ingatkan buku ni rom-com aksi gitu tapi tidak ye bila masuk second half alahai sedih betul sebab bila terbongkar kisam silam Auni, banyak konflik yang mendatang sehingga mengganggu hubungan Jimmy dan Auni.

aku dah baca tiga siri komando buku Dhiya Zafira dan Cerita Tentang Kita yang paling aku suka. first sebab watak Jimmy yang buat sis cair. jalan ceritanya memang best macam rollercoster dia punya emosi, sekejap tersengih sekejap rasa nak menangis pastu senyum balik. dan buku ini juga banyak aksi yang mendebarkan.

**MY RATING: 5 / 5**

Post a Comment

0 Comments