Tujuh Dua Belas (2023) | Sinopsis Filem

Tujuh Dua Belas (2023) | Sinopsis Filem

Filem : VII XII - Tujuh Dua Belas
Produksi : Osmosis Production
Pengarah : Thorpe Ali
Idea Asal: Thorpe Ali
Penulis Skrip: Thorpe Ali, Abdin Azmi, N.Norsi
Tayangan : 4 Mei 2023
Pelakon : Johan As'ari, Farali Khan, Chintya Candranaya, Adam Darwish, Mohammed Idzham, Mohamad Zainal, Mad Murad, Mohd Rezwan Jemarlang, Muhammad Farhaziq

Saksikan filem Tujuh Dua Belas dibintangi oleh Johan As'ari, Farali Khan dan pesilat kelahiran Indonesia Chintya Candranaya yang akan ditayangkan mulai 4 mei 2023 di pawagam seluruh Malaysia.

Tujuh Dua Belas (2023) | Sinopsis Filem

Sinopsis Filem VII XII - Tujuh Dua Belas

Mengisahkan Safia lakonan Farali Khan, seorang atlet seni mempertahankan diri yang terpaksa bertarung nyawa untuk menyelamatkan anak saudaranya yang diculik oleh sekumpulan penyeludup organ manusia.

Sekitar pukul 7.00 pagi, Safia dan anak saudaranya Adam (Adam Darwisyh) dalam perjalanan ke hotel untuk berjumpa rakannya Desi (Chintya Chandranaya) dan ke lapangan terbang untuk bercuti ke kampung Desi.

Ketika dalam perjalan ke hotel, kereta Safia ditahan sekumpulan lelaki dan dia diancam serta beg dan telefon bimbitnya dirampas oleh Bentayan dan Adam diculik. Safia cuba melawan namun terpaksa mengalah jika tidak Adam akan ditembak.

Safia cuba mengekori mereka dan malangnya apabila tiba di satu persimpangan, mereka terpisah. Pelbagai dugaan ditempohi oleh Safia untuk menjejaki mereka.

Post a Comment

0 Comments