Biar Aku Jadi Penunggu (TV3) | Sinopsis Drama

Biar Aku Jadi Penunggu (TV3) | Sinopsis Drama

Drama : Biar Aku Jadi Penunggu
Produksi : Saphire Screen Sdn Bhd
Pengarah : Michael Ang
Penulis Skrip : Chinta Nadeesha & Ishak Mohamad
Adaptasi Novel : Biar Aku Jadi Penunggu karya Arsha
Siaran : TV3
Tayangan Asal : 26 Disember 2016
Episod : 28
OST/Lagu Tema : Ronnie Hussain - Menanti Janji
Pelakon : Janna Nick, Ashraf Muslim, Miera Leyana, Fahmy Reza, Octovia Manrose, Shah Iskandar, Nik Adam Mika, Azar Azmi, Amir Rahim, Shah Tapaw, Jasmine Ashraff, Shah Sulaiman, Ziha Salleh, Roy Azman, Sharifah Shahora, Mahmod Ali Bashah, Wilma Muhammad, Alex Davies, Azhar Amir, Dilla Ahmad, Nurwardah Hasan, Falisha Crossley, Fieza, Arif Azri

Biar Aku Jadi Penunggu (TV3) | Sinopsis Drama

Sinopsis Drama Biar Aku Jadi Penunggu

Afeef (Ashraf Muslim) mengahwini kawan baiknya, Ifaat (Janna Nick) kerana syarat ibunya yang mahu dia berkahwin sebelum menyambung pelajaran ke luar negara. Oleh kerana ibunya tidak berkenan dengan calon pilihannya sebelum ini, Ifaat sahaja yang sesuai kerana gadis itu memenuhi kriteria ibunya yang mahukan gadis yang solehah.

Selama tiga tahun, Ifaat setia menunggu Afeef menghabiskan pengajiannya di luar negara. Namun sebaik sahaja Afeef kembali, Ifaat dikejutkan dengan berita yang Afeef mendirikan rumah tangga dengan Damia (Miera Liyana) dan mempunyai seorang anak lelaki.

Perkahwinan Afeef dan Damia tidak bertahan lama dan Afeef kembali ke Malaysia untuk menebus kembali kesilapannya pada Ifaat. Namun, Ifaat sudah tawar hati untuk menerima Afeef dalam hidupnya. Adakah peluang kedua wujud buat Afeef.

Post a Comment

0 Comments