Mariam (TV Alhijrah) | Sinopsis Drama

Mariam (TV Alhijrah) | Sinopsis Drama

Drama : Mariam
Produksi : Efficient Action Sdn. Bhd
Pengarah: Faizal Nadxaman
Penulis Skrip: Nik Naemah, Zuli Ismail, Akmal Nur Amberlynn
Siaran : TV Alhijrah
Mula Tayangan : 9 Mei 2022
Hari : Isnin-Selasa | 6.00 Petang
Episod : 13
Pelakon : Nor Kasseh Kishreena, Lydiawati, Duerra Mitilda Eiroza, Aresya Rania, Sulaiman Yassin, Fiza Abdul Halim, Khairul Azmi, Amirul Azhar

Saksikan Drama Mariam yang mengisahkan kehidupan seorang anak yatim piatu pada setiap hari isnin dan selasa, pukul 6.00 petang di slot Qolbu TV Alhijrah saluran Astro 114

Mariam (TV Alhijrah) | Sinopsis Drama

Sinopsis Drama Mariam

Drama Mariam mengisahkan seorang anak yatim piatu bernama Mariam yang terpaksa menumpang kasih sayang dari satu keluarga angkat ke keluarga yang lain. Mariam juga tidak berpeluang belajar di sekolah kerana kemiskinan keluarga angkat yang menjaganya.

Sewaktu tinggal dengan ibu angkatnya Idah, Mariam meminta Idah menhantarnya ke sekolah namun Idah yang sarat mengandung tidak mampu menangung kos persekolahan Mariam lalu menghantar Mariam ke rumah saudaranya, Nek Jah. Malangnya Nek Jah tidak mahu menjaga Mariam.

Sewaktu tinggal bersama ibu angkatnya Idah, Mariam meminta kebenaran Idah untuk ke sekolah seperti rakan-rakannya. Namun, Idah yang sedang sarat mengandung tidak mampu untuk menanggung kos kemasukan ke sekolah. Idah memberitahu Mariam yang dia akan dihantar ke rumah saudaranya, Nek Jah di negeri lain. Walaupun sedih, Mariam percaya bahawa sesuatu yang lebih baik menunggunya di sana.

Apakah kesudahannya setelah Nek Jah tidak mahu memelihara Mariam? Adakah Mariam dapat menggapai impiannya untuk menjejakkan kaki ke sekolah bagi menuntut ilmu?

Post a Comment

0 Comments