Saksikan Drama The Maid 2 di Astro Ria

The Maid 2 Astro Ria

Drama bersiri popular terbitan Gempak, ‘The Maid’ berjaya mencipta fenomena tersendiri apabila ditayangkan pada awal tahun 2021. Bukan sahaja membawakan genre misteri pembunuhan atau ‘whodunnit’ yang jarang dipersembahkan dalam nuansa tempatan, ‘The Maid’ menjadi bualan kerana elemen komedinya yang bersahaja dan diperkuatkan dengan barisan pelakon terkemuka.

‘The Maid’ bukan sekadar mencuri perhatian penonton Malaysia, malah idea yang dicetuskan oleh Sham Hashim, penulis dari Gempak ini turut menarik minat stesen televisyen terkemuka Filipina, GMA. Stesen penyiar itu kini menayangkan ‘The Maid’ musim pertama yang dialih suara dalam Bahasa Tagalog.

Kejayaan ini merupakan satu rekod baru untuk industri penyiaran tempatan apabila ‘The Maid’ menjadi drama bersiri pertama Malaysia yang ditayangkan di kaca televisyen Filipina.

The Maid 2 Astro Ria

Susulan kejayaan demi kejayaan, ‘The Maid 2’ bakal menemui pengikut setianya dengan pengembaraan terbaru yang lebih dramatik. Peminat bakal menyaksikan kesinambungan telatah Suhana, Nadia dan Fika selepas mereka diceraikan oleh Jay, penulis novel Payung Emas yang kini mempunyai isteri baharu bernama Qina. 

Jay dituduh merampas kesemua harta milik bekas isteri-isterinya setelah memperdayakan mereka. Ketika Jay dan Qina melancarkan sebuah resort di Pulau Dao, Suhana, Nadia, Fika dan Kak Mel mengekori mereka dengan hasrat untuk membunuh Jay. Namun belum sempat mereka melaksanakan apa yang dirancang, Jay ditemui mati. Kini ketiga-tiga bekas isteri terperangkap di resort tersebut dan menjadi suspek utama pembunuhan.

Sekuel dengan 12 episod ini mengembalikan semula barisan pelakon asal seperti Sherry Alhadad, Datin Seri Paduka Eina Azman, Ezzaty Abdullah, Ieda Moin, Nabil Aqil dan Norman Hakim. Musim terbaharu ini juga memperkenalkan watak-watak baru lakonan Marsha Milan, Yuna Rahim, Sean Lee, Hazeeq Dean dan Aniq Suhair.

The Maid 2 Astro Ria

Masih mengekalkan penulis skrip seperti Sham Hashim dan Nazri Vovinski, ‘The Maid 2’ merupakan arahan bersama dua sutradara popular, Michael Ang dan Hadith Omar. ‘The Maid 2’ akan ditayangkan pada setiap hari Rabu, jam 9.30 malam mulai 6 Julai 2022 melalui saluran Astro Ria (104) serta turut boleh distrim menerusi On Demand di Astro Box dan aplikasi Astro GO untuk pilihan yang fleksibel.

Khas untuk pelanggan Astro, mereka berpeluang menyaksikan dua episod pertama secara serentak, juga pada 6 Julai 2022 mulai jam 9.30 malam secara strim menerusi On Demand. Dapatkan Pek Primary Astro serendah RM59.99 sebulan secara online di astro.com.my untuk menikmati siri komedi ini di Astro.

Selain itu, ‘Video Pengakuan The Maid 2’ (Digital Extension) boleh ditonton secara percuma di platform Gempak.com setiap Rabu pukul 10.05 mulai 6 Julai. Video Pengakuan ini menampilkan temubual secara intim dengan karakter-karakter seperti pengakuan Suhana, Nadia, Fika, Qina dan ramai lagi mengenai apa yang berlaku setiap minggu.

The Maid 2 Astro Ria

PETIKAN KENYATAAN RASMI


Syazwan Zakariah
Ketua Content Studio, Astro


“Jenama Gempak Originals Series terus mensasarkan variasi konten menarik dan segar dengan idea-idea yang jarang dipersembahkan di kaca televisyen. Melihat siri original terbitan kami sebelum ini seperti ‘The House’, ‘Ahli Bapak Bapak Club’, ‘Ex Aku Pontianak’, ‘Tikam’ dan ‘Beriani Gam Kak Aspalela’, ia bukan sahaja berjaya mencipta kelompok pengikut tersendiri, malah boleh dinikmati penonton pelbagai peringkat usia.

Misi ini diperkukuhkan lagi apabila ‘The Maid’ musim pertama berjaya menembusi pasaran antarabangsa. Drama bersiri ini telah dialihsuara ke bahasa Tagalog dan kini ditayangkan di saluran televisyen popular Filipina, GMA mulai 20 Jun lalu. Satu rekod baru untuk produksi terbitan Gempak.

The Maid 2 Astro Ria

Sokongan padu dari penonton Malaysia dan kejayaan menembusi pasaran luar mendorong kami untuk muncul dengan sekuelnya iaitu ‘The Maid 2’ yang bakal ditayangkan mulai 6 Julai ini. Walaupun mengambil masa setahun untuk menyempurnakannya, kami yakin peminat masih setia menanti apakah cerita terbaru Mr Jay dan isteri-isterinya serta pembantu-pembantu mereka.

Apa yang boleh saya katakan, bersiap sedialah untuk satu pengembaraan misteri terbaharu dengan plot yang lebih dramatik serta mendebarkan dan sinematografi yang lebih memukau berlatarkan sebuah resort. Setiap episod akan membuatkan anda tidak senang duduk, malah ternanti-nanti apakah yang bakal berlaku seterusnya.”

The Maid 2 Astro Ria

TRIVIA MENARIK DRAMA BERSIRI ‘THE MAID 2’


1. Drama ini mengambil masa hampir setahun untuk menyelesaikan penggambarannya.

2. ‘The Maid 2’ memulakan penggambaran pada bulan Ramadan 2021 tetapi penggambaran terpaksa dihentikan atas sebab-sebab berikut:
• Beberapa pelakon dan krew dijangkiti Covid-19.
• Kesukaran pihak produksi mendapatkan jadual para pelakon atas kekangan SOP PKP dan cabaran logistik.
• Ezzaty Abdullah sempat hamil dan bersalin sepanjang penggambaran dihentikan.

3. Penggambaran dilakukan sepenuhnya di Grand Lexis, Port Dickson.

4. Kesemua pelakon utama seperti Sherry, Eina, Ezzaty dan Ieda merancang untuk memakai busana dalam tona warna yang sama agar mereka kelihatan sebagai satu unit yang bersatu.

5. Berkonsepkan rumah agam, ‘The Agam’ merupakan lokasi untuk pelbagai majlis seperti majlis perkahwinan, acara korporat, majlis hari jadi dan sebagainya. Terletak di Kampung Sungai Penchala, Kuala Lumpur, The Agam mampu memuatkan 800 orang tetamu pada masa yang sama dengan pelbagai kemudahan yang disediakan. Antara kemudahan-kemudahan yang ada termasuk sebuah halaman luar yang luas, tiga suite peribadi untuk tetamu bermalam, kolam renang, dapur yang lengkap dan juga dua buah dewan tertutup. The Agam semestinya pilihan yang terbaik untuk memenuhi apa sahaja keperluan mana-mana majlis serta mampu mencipta kenangan manis untuk hari bersejarah anda.

The Maid 2 Astro Ria

PECAHAN WATAK DRAMA BERSIRI ‘THE MAID 2’


• Sherry Alhadad sebagai Suhana
• Datin Seri Paduka Eina Azman sebagai Nadia
• Ezzaty Abdullah sebagai Fika
• Marsha Milan sebagai Qina
• Norman Hakim sebagai Jay
• Yuna Rahim sebagai Kiambang
• Eida Moin sebagai Kak Mel
• Nabil Aqil sebagai Remy
• Sean Lee sebagai Dean
• Hazeeq Dean sebagai Inspektor Kasri
• Aniq Suhair sebagai Sa’abon

The Maid 2 Astro Ria

LOGLINE DRAMA BERSIRI ‘THE MAID 2’


Selepas diceraikan oleh Jay, Suhana, Nadia, Fika dan Kak Mel mengekori bekas suami mereka ke sebuah resort dengan perancangan untuk membunuh Jay. Namun, Jay telah dibunuh oleh pembunuh misteri sebelum mereka sempat berbuat apa-apa.

The Maid 2 Astro Ria

SINOPSIS DRAMA BERSIRI ‘THE MAID 2’

Drama bersiri ini mengisahkan tentang Suhana, Nadia dan Fika yang baru sahaja diceraikan oleh Jay selepas Jay mengahwini Qina, isterinya yang paling baharu dan muda. Situasi mereka bertambah buruk apabila harta mereka telah berpindah milik kepada Jay setelah Jay berjaya memperdayakan mereka untuk menandatangani satu surat. Justeru, Suhana, Nadia dan Fika mula berbaik dengan satu sama lain dan merancang untuk membalas dendam kepada Jay.

Jay dan Qina pergi bercuti di sebuah resort yang terletak di Pulau Dao. Resort itu baru sahaja diambil alih oleh Qina. Suhana, Nadia, Fika dan Kak Mel mengekori Jay ke resort itu dengan senyap untuk membunuhnya. Ketika mereka berada di resort, mereka terserempak dengan Remy yang kini bekerja sebagai Ketua Pengawal Keselamatan. Remy berasa hairan kerana mereka semua check in ke dalam hotel itu menggunakan identiti palsu. Namun, sebelum mereka sempat melaksanakan perancangan untuk membunuh Jay, Jay telah ditemui mati di kolam renang resort itu.

Situasi bertambah buruk apabila resort itu diarahkan untuk tutup dan dikawal dengan ketat supaya tiada sesiapa pun dapat melarikan diri ketika siasatan dijalankan. Keadaan menjadi lebih bahaya apabila mereka semua turut diancam oleh pembunuh misteri.

Siapakah pembunuh misteri pada kali ini?

Post a Comment

8 Comments

  1. The Maid 2 ni kalau tengok barisan pelakon nampak best sangat ni. Boleh la tonton nanti.

    ReplyDelete
  2. Sounds like an interesting drama to watch. Will check it out. Thank you for sharing.

    ReplyDelete
  3. Eh. Kenapa daku ketinggalan tak tengok yang first? Kena layan nie. Thanks for the information

    ReplyDelete
  4. Wah banyak drama best nj. Kita selalu ketinggalan sbb jarang bukak tv hehhe. Mcm best sbb ade norman hakim n barisan pelakon wanita yang best

    ReplyDelete
  5. wa ada cruise some more! Must watch this on TV nanti juga la, so fun

    ReplyDelete
  6. Ohh wow....this is an interesting tv drama to chase for & enjoy , thanks for sharing this, will catch to watch it soon :) cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  7. Ooo ada sambungnya yaa nanti. memang kena tunggu ni, nak tau juga, apa kesudahan si Datin tu haaa hahahahaha

    ReplyDelete
  8. This looks like an entertaining drama for sure. Wow they will be on a cruise as well? Gonna watch it. Thanks for sharing.

    ReplyDelete