Review Anime | Spy X Family (2022)


Title : SPY X FAMILY
Director : Kazuhiro Furuhashi
Manga : Tatsuya Endo
Network : Netflix
Release Date : 9 April 2022
Episodes : 12
Duration : 24 minutes
Genre : Action, Comedy, Spy
Voice Actor : Takuya Eguichi, Saori Hayami, Atsumi Tanezaki

SYNOPSIS:

In order to maintain the state of peace between the rival nations of Westalis and Ostania, a Westalis agent codenamed "Twilight" is tasked with spying on Donovan Desmond, the leader of an extremist political party within Ostanis. However, due to Desmond being notoriously reclusive, the only way Twilight can get close to him is to enroll a child in the same private school as Desmond's son and pose as their father. 

To accomplish this, he creates the alias of Loid Forger, adopts a young orphan girl named Anya, and marries a woman named Yor Briar, to create the image of a happy family. However, Yor is in fact a professional assassin, with neither her nor Loid being aware of each other's true identities. Both of them are also unaware that Anya can read minds, and knows their true professions. Despite these unknown factors, Loid must learn to play the role of the perfect father and husband in order to carry out his mission.




last time aku melayan anime Horimiya di Netflix, kali ni pula ternampak anime berkait dengan spy. ingatkan dah complete episod rupanya baru ditayangkan. comel jalan cerita dia mengenai spy yang terpaksa cari fake family untuk menjalankan misi terbarunya.

SPY X FAMILY mengisahkan Twilight, seorang spy di Wentalis yang cekap menjalankan tugas dan telah berjaya dalam banyak misi yang diberikan. Suatu hari, Twilight terlibat dalam misi yang dinamakan Operation Strix.

tugas kali ini agak mencabar untuk Twilight apabil target dia iaitu Donovan Desmund, ketua parti extremist jarang mendedahkan diri kepada public kecuali majlis sosial anak lelakinya yang berusia 6 tahun dan bersekolah berprestij. jadi satu cara untuk Twilight mendekati Desmund adalah dengan meletakkan anaknya dalam sekolah yang sama dengan anak Desmund.


Untuk menjalankan misi kali ini, Twilight telah menyamar diri sebagai Lord Forger, seorang psychiatrist di hospital Berlin. Twilight menjadikan Anya dari rumah anak yatim sebagai anak kandungnya dan kemudian berkahwin dengan Yor Forger.

Menariknya dengan jalan ceritanya apabila mereka hidup sebagai satu keluarga yang bahagia tanpa mengetahui identiti masing-masing. Yor tak tahu yang suaminya adalah spy dan ingatkan Anya, anak kandung Lord Forger dari perkahwinan sebelum ini.

Manakala Twilight tak tahu yang isterinya yang sebenar adalah seorang pembunuh upahan. Mereka berdua juga tak tahu yang Anya memiliki kebolehan untuk membaca minda orang lain.


first episode SPY X FAMILY, best juga pengenalan kepada watak Twilight dan Anya sebab Twilight ni tak suka budak-budak tapi terpaksa melayan kerenah Anya. tapi Anya sebenarnya boleh baca fikiran Twilight so dia agak excited bila tahu pasal spy ni dan cuba jadi anak  comel sebab tak nak Twilight hantar dia balik ke rumah anak yatim. Episod 2 belum keluar lagi so sis tak tahu watak Yor a.k.a Thorn Princess ni macam mana.

so overall, watak-watak dalam SPY X FAMILY agak menarik dan unik bila masing-masing ada rahsia tersendiri. jalan ceritanya bagi aku menarik dan menghiburkan juga untuk tontonan santai.  siapa kaki anime bolehlah melayan cite ni.

Baca juga: 

Post a Comment

2 Comments