Tumpang Lalu Bang (TV9) | Sinopsis Drama

Tumpang Lalu Bang (TV9) | Sinopsis Drama

Drama : Tumpang Lalu Bang
Produksi : Zamriez Golden Pictures Sdn Bhd
Pengarah : Eoon Shuhaini
Penulis Skrip : Wan Mahani Wan Hassan
Siaran : TV9/Disney+Hotstar
Mula Tayangan : 2 Februari 2022
Masa : Isnin-Khamis | 8.30 Malam
Episod : 28
Pelakon : Kilafairy, Tomok, Black Hanifah, Aidil Aziz, Raja Afiq, Afzan A.Rahman, Danial Dashui, Qi Razali, Ziana Zain, Dalimawati, Mahmud Alibashah, Amanda Misbun

Sinopsis Drama Tumpang Lalu Bang 

sebuah drama komedi romantik mengisahkan Nizam (Tomok) yang jatuh cinta kepada Sofiah (Kilafairy) namun gadis itu berpegang kepada prinsip yang dia hanya akan melayan bakal imam yang cukup sempurna dimatanya dan juga keluargannya.

Usaha Nizam berbuah hasil apabila berjaya memikat hati Sofiah dan di situ bermula cabaran baru buat Nizam untuk mendapatkan restu keluarga Sofiah.

cabaran sebenar Nizam bukan ibu bapa Sofiah tapi lima orang abang Sofiah iaitu Sufian (Aidul Aziz), Sobri (Black Hanifah), Syahrin (Raja Afiq) dan Shuib (Danial Dashui) yang bersikap overprotective dan tidak akan memberi jalan mudah kepada Nizam.

Demi cinta, Nizam sanggup terima apa saja syarat yang dikenakan oleh keluarga Sofiah. Keadaan menjadi lebih rumit apabila ibu Sofiah, Emma (Ziana Zain) menjadi ketua dalang yang bertujuan mahu menggagalkan semua cabaran Nizam.

Berjayakah Nizam membina mahligai perkahwinan dengan Sofiah? 

Post a Comment

0 Comments