City Hunter (2024) | Review Movie

City Hunter (2024) | Review Movie

Title : City Hunter
Director : Sato Yuichi
Network : Netflix
Release Date : 25 April 2024
Duration : 1 hour 42 minutes
Genre : Action, Comedy, Sci-fi
Cast : Suzuki Ryohei, Morita Misato, Hanamura Asuka, Kimura Fumino, Ando Masanobu, Sugimoto Tetta, Hashizumei Isao

SYNOPSIS:
Saeba Ryo is a "sweeper" in the city of Tokyo. He works as a trouble shooter, cleaning the streets of vermin, and helping out desperate people. Sometimes he's a bodyguard, sometimes he's an assassin, whatever Ryo does he does it well. In fact, his only flaw is his hormones - he loves the ladies and sometimes turns into an idiot when he's near them. Thankfully he's got people like his partner Kaori Makimura to keep him in check.

City Hunter (2024) | Review Movie

City Hunter diadaptasi dari manga bersiri City Hunter karya Hojo Tsukasa mengisahkan Saeba Ryo (Suzuki Ryohei) yang menerima kes daripada seorang client yang meminta menjejaki adiknya, Kurumi (Hanamura Asuka) yang hilang.

Dalam masa yang sama berlaku beberapa siri serangan secara rawak di sekitar Tokyo dan rakan setugasnya, Makimura Hideyuki (Ando Masanobu) telah diserang dan dibunuh tanpa diketuai motif sebenar suspek.

Kaori (Morita Masako), adik angkat kepada Hideyuki menyertai Ryo untuk menyiasat kes kematian abangnya. Dari situ mereka mengetahui ada satu kesatuan rahsia yang mencipta dadah baru dan menculik beberapa individu untuk dijadikan alat kajian mereka.

City Hunter (2024) | Review Movie

kalau tak salah korea juga pernah buat terbitakan drama City Hunter, Lee Minho dan Park Min Young sebagai pelakon utamanya tapi aku tak tengok pun yang versi korea. tapi apa yang boleh komen watak Kaori ni agak annoying juga sebab terlalu ikut perasaan pastu menyusahkan orang pula.

tapi watak Ryo nampak je macam pervert giler tapi sebenarnya dia brilliant dan ada perancangan tersendiri untuk menyiasat dan menjejaki geng yang terlibat dalam kematian Hideyuki.

plot filem City Hunter ni sangat simple maybe sebab running time pun tak sampai 2 jam so rasa macam rushing dan kurang bagi impak dan watak utama tak dikembangkan dengan baik, kalau dibuat dalam format drama bersiri mungkin jalan ceritanya lebih menarik. but overall, masih menarik untuk ditonton sebab watak Ryo ni memang kelakar dan kekuatan utama untuk filem City Hunter.

Post a Comment

0 Comments