Love Me If You Dare (2015) | Review Chinese Drama

Love Me If You Dare (2015) | Review Chinese Drama

Title : Love Me If You Dare
Director : Zhang Kai Zhou
Screenwriter : Hai Yan
Network : Dragon TV
Release Date : 15 October 2015
Episodes : 24
Duration : 45 minutes
Genre : Thriller, Mystery, Psychological, Romance
Cast : Wallace Huo, Sandra Ma, Wang Kai, Andrew Yin

Synopsis : 
Getting inside the head of a violent criminal is not easy. But Simon, Bo Jinyan, a brilliant criminal psychologist, has the ability to get into the minds of even the most mysterious and violent criminals. He was a professor at The University of Maryland and works as an analyst and advisor on the police department’s most violent or difficult cases. With the help of his young assistant, Jenny Jian Yao, Simon delves into the thoughts and intentions of the criminal mind. As the daughter of a veteran police investigator with a deep sense of justice, can Jenny help Simon open up emotionally as they work together to solve crimes?

Love Me If You Dare (2015) | Review Chinese Drama

Diadaptasi dari novel Close Your Eyes, Stay Close to Me karya Ding Mo, Love Me If You Dare mengisahkan  Simon (Wallace Hua) yang baru pulang dari Amerika Syarikat apabila pihak polis meminta bantuannya untuk menyelesaikan kes berkaitan kehilangan budak.

sebenarnya ada beberapa kes yang berlaku tapi pihak polis tak yakin sama ada kerja dari orang yang sama ataupun tidak. apabila berjaya selesai satu kes, Simon jumpa klu yang membawa kepada kes yang lain. setiap kali itu juga dia akan dapat mesej daripada penjenayah dan baru dia tahu semua kes yang disiasatnya saling berkait.

Love Me If You Dare (2015) | Review Chinese Drama

Jian Yao (Sandra Ma) merupakan pembantu Simon yang banyak membantu Simon menyiasat kes walaupun ini bukan bidang kepakarannya. Hubungan Simon dengan Jian Yao lebih kepada kerja tapi bila Simon sudah mula sukakan Jian Yao agak kelakar juga sebab bab kerja dia memang expert tapi masuk bab cinta terus jadi noob.

Love Me If You Dare (2015) | Review Chinese Drama

Fu Zi Yu (Yin Zheng) merupakan kawan baik Simon merangkap juga pembantu peribadi Simon sebab semua benda dia akan buat bila Simon minta tolong dia tak kira sama ada berkaitan hal kerja atau peribadi.

Scene dia banyak menceriakan keadaan sebab Zi Yu sangat kelakar tapi mula-mula tu confius juga dia kerja apa sebab banyak sangat benda yang dia buat.

Love Me If You Dare (2015) | Review Chinese Drama

Li Xunran (Wang Kai) pula seorang anggota polis dan juga kawan baik kepada Jian Yao. watak dia rasanya yang paling normal kalau nak dibandingkan dengan yang lain. Watak Li Xunran dan Fu Ziyu yang menjadi my favourite dalam drama ni selain daripada Simon.

Love Me If You Dare (2015) | Review Chinese Drama

Pembunuh dalam Love Me If You Dare sangat psiko dengan modus operandinya tapi Simon pun boleh tahan juga dia punya psiko dan boleh baca pemikiran pembunuh. sebenarya buka seorang sahaja pembunuh dalam drama ni dan motif sebenar mereka adalah untuk menjatuhkan Simon bagi mendapatkan Allen.

dari episod pertama sampai terakhir banyak plot twist yang menarik tapi pacing drama ni agak slow sikit but overall best tengok sebab nak tahu siapa pembunuh dan motif sebenar mereka.

Post a Comment

1 Comments

  1. Ada tengok a few episod, kes budak hilang .. Simon mysterious betul, dahlah rmh dia very creepy..

    ReplyDelete