Bulan Di Kota Langit (TV2) | Sinopsis Drama

Bulan Di Kota Langit (TV2) | Sinopsis Drama

Drama : Bulan Di Kota Langit
Produksi : CMA Media Sdn Bhd
Pengarah : Ollynn Khadri
Penulis Skrip : Faten Syamimie
Siaran : TV2
Masa : Isnin-Jumaat | 1.30 Tengahari
Episod : 20
Pelakon : Nur Risteena Munim, Isa Khan, Qi Razali, Afierariana Agoes, Fezrul Khan, Fazren Rafi, Fahmi Reza, Neera Azizi, Syifa Melvin, Farez Ridzwan, Faris Fitri, Zalfa Zin, Shukri Tahir, Lisdawati, Izzy Reef, Reza Hasbi, Liza Abdullah,Roy Azman

Bulan Di Kota Langit (TV2) | Sinopsis Drama
Bulan Di Kota Langit (TV2) | Sinopsis Drama

Sinopsis Drama Bulan Di Kota Langit 

mengisahkan Munirah (Risteena Munim) yang dijaga oleh abang-abangnya setelah ibu mereka meninggal dunia.

Munirah sedang belajar di kolej tempat manakala abangnya sudah berjaya dalam kerjaya mereka. Abangnya yang sulung Amirul (Fezrul Khan) seorang ahli bomba, Aqil (Fazren Rafi) seorang penguam, Afiq (Fahmy Reza) seorang doktor dan Aathi (Fariz Redzwan) masih lagi belajar di universiti.

Suatu hari, Munirah mendapat peluang untuk melakukan kajian di Indonesia. Mereka yang risau meminta Aathi untuk menemani Munirah tapi Aathi menyuruh adiknya pergi ke sana seorang diri menyebabkan Munirah tekad pergi ke Indonesia seorang diri tanpa memberitahu abang-abangnya.

Di Indonesia, Munirah bekerja di sebuah restoran milik Pak Agus dan berkenalan dengan Uzair (Qi Razali) seorang pengembara dari Malaysia yang juga bekerja di restoran tersebut.  Munirah kemudiannya bertemu Aditya (Isa Khan) seorang pemuda Indonesia yang menghidap penyakit tumor otak.

Antara Aditya dan Uzair, siapakah yang menjadi pilihan hati Munirah?

Post a Comment

1 Comments

  1. wahh cerita ni macam menarik..mesti kelakar cara abg-abg menjaga adik

    ReplyDelete